Pre väčšinu ľudí je veľkým luxusom mať nejakého asistenta alebo človeka, ktorý im všetko plánuje, odpovedá na hovory alebo dokonca zdvíha telefóny. V dnešnej dobe je však možné mať aj niečo takéto. Vďka umelej inteligencií existujú hlasoví asistenti. Tí síce neprichádzajú ako roboti, ktorých môžete mať doma a hovoriť im, čo robiť, no poskytujú naozaj skvelé a praktické funkcie, ktoré si určite osvojíte aj vy.

Hlasoví asistenti sú dnes odetí vo veľmi príjemnom minimalistickom dizajne, a preto sa hodia snáď všade. Po vypočutí určitého slova alebo príkazu sa vedia prebudiť a vykonávať rôzne akcie. Môžu zapnúť svetlá, odpovedať na otázky, prehrávať hudbu, zadávať objednávky a mnoho ďalšieho.

Mnohí ľudia si hlasových asistentov mýlia s tými virtuálnymi. Rozdiel medzi nimi je ten, že kým hlasových asistentov máte v podobe nejakého elektronického zariadenia doma, tí virtuálni sú skutoční ľudia, ktorí vykonávajú svoju prácu. Do hlasového asistenta však stačí investovať len raz, pri jeho kúpe, a následne si svoju prácu vykonáva úplne zdarma.

Vysvetliť však túto technológiu, ktorá uľahčuje náš život, je niekedy takmer nemožné. Existuje totižto mnoho výrazov a charakteristík, ktoré sa dajú na túto vec použiť. Taktiež existuje niekoľko druhov hlasových asistentov, no existujú aj univerzálni. Pri ich výbere je dôležité zamerať sa, na čo ich vlastne potrebujete. Existujú inteligentní, múdri, automatickí, virtuálno-digitálni alebo hlasoví asistenti, o ktorých sa ideme práve teraz aj rozprávať.

Inteligentný asistent

Obrovskou výhodou hlasového asistenta HomePod Apple je najmä to, že je veľmi inteligentný a kvalitne spracovaný. Je to atraktívne poňatý inteligentný reproduktor, ktorý sa radí medzi jednu z naväčších noviniek spoločnosti Apple za posledné roky. Známa značka sa orientuje najmä vo vytváraní mobilných zariadení, tabletov či notebookov, no pred niekoľkými rokmi rozšírili svoje zameranie. Stavili aj na hlasových asistentov a urobili veľmi dobre.

Svojím poňatím sa HomePod zameriava nielen na asistenciu, ale taktiež na kvalitné prehrávanie hudby z Apple Music či iných dostupných zdrojov hudby. Nechýba ani možnosť ovládania domácich spotrebičov a osvetlenia prostredníctvom aplikácie Apple Home.

Vysoká kvalita zvuku

Pre tých, ktorí chcú z HomePodu vyťažiť čo najviac, máme skvelú správu. Tento bezdrôtový pomocník je perfektným reproduktorom, ktorý vás bude baviť. Vo svojom vnútri ukrýva naozaj množstvo zaujímavých kúskov ako centrálny basový menič, ktorý je doplnený o sedem výškových meničov. Tie sú šikovne umiestnené po celom kruhovom obvode. Každý z nich je doplnený aj o vlastný zosilňovač.

Na to, aby ste mohli dávať tomuto zariadeniu rozkazy, potrebujete kvalitný snímač hlasu. A presne to HomePod od značky Apple poskytuje. Nachádza sa v ňom totižto šestica mikrofónov, ktoré vedia analyzovať polohu v miestnosti a podľa toho riadia zvukové podanie. Všetko má na starosti výkonný procesor Apple A8.

Nechýba tu ani Siri

Pre používateľov iPhonov a iných Apple zariadení nebude meno Siri určite neznáme. Táto umelá inteligencia vie naozaj zjednodušiť celý život. Bezdrôtový reproduktor HomePod s okolitým svetom komunikuje práve prostredníctvom Siri. Okrem hudby vie tak čítať správy, informovať o počasí, doprave, prevádzať jednotky, počítať a mnoho ďalšieho.

Dizajn

Keďže HomePod je niečo ako doplnok do domácnosti, musíme taktiež hovoriť aj o samotnom dizajne. Ten je naozaj veľmi štýlový a hodí sa do každej jednej miestnosti. V ponuke nájdete dva varianty a to čierne a biele prevedenie. Oba sa vedia veľmi jednoducho kombinovať do akejkoľvek domácnosti.

Keď príde na informácie o jeho veľkosti, pravdou je, že veľký vôbec nie je. Zmestí sa úplne všade a vyzerá veľmi elegantne. Toto štýlové zariadenie má valcovitý tvar a poťah navrhnutý tak, aby skôr splynul než v okolí dominoval.

Ovládanie

Ovládanie je veľmi jednoduché. Na vrchnej dotykovej časti sa vám objaví Siri s jej bežným logom. Taktiež sa vám tam objavia symboly ako + a -, pomocou ktorých regulujete napríklad hlas. Klepnutím na stred plochy sa hudba prehrá alebo zastaví, taktiež ju podobným dotykom môžete preskočiť alebo vrátiť na predchádzajúci skladbu. Všetko toto však pokojne ovládajte aj pomocou Siri.

Ovládanie nie je ani v slovenčine a ani v češtine. Je v angličtine, no základné frázy ovláda snáď každý z nás.

To, čo je však veľmi zaujímavé je, čo sa nachádza vnútri. Ide o basové reproduktory, ktoré produkujú kvalitný zvuk.

O značke

Apple je americká technologická spoločnosť založená v roku 1976 v Silicon Valley, v kalifornskom meste Cupertino, USA. Hlavnou úlohou značky je výroba a vývoj osobných počítačov s názvom Mac, mobilných telefónov iPhone, tabletov iPad či predaj hudby iTunes. Prvých tridsať rokov svojej existencie bola spoločnosť známa ako Apple Computer, Inc. Zmena názvu bola ohlásená 9. januára 2007 po predstavení nových produktov iPhone a Apple TV.